Knatteträning 2016

 

 Typ av träningsupplägg Ålders-grupper  Antalet timmar 2016  Tid per tillfälle Antal spelare i en grupp Antalet fria bollar på rangen Kostnad 
Säsongsträning
6-21 år
6-21 år 42 timmar i grupp
(v14-25 samt v 32-40)
1 timme per tillfälle  max 8 st per grupp  30 hinkar 1800 kr 
Säsongsträning
6-21 år
6-21 år 21 timmar i grupp
(v14-25 samt v 32-40)
1 timme per tillfälle  max 8 st per grupp   30 hinkar  1100 kr
Året runtträning  10-21 år  68 timmar i grupp
(v 3-11, 14-25, 32-40, 45-49)
1 timme per tillfälle  max 6 st per grupp  50 hinkar  2300 kr 

 
För att få deltaga i träningen ovan, måste man vara medlem i Landskrona GK.
Om ni önskar deltaga i träningen kontakta Andreas Westerberg (email: andreas@landskronagk.se), så hjälper han er att komma in i en lämplig träningsgrupp.


Sommarlovsträning 2016 (5-10 åringar)

Här är målet att ungdomarna ska ha roligt och få möjlighet att leka lekar med olika kroppsrörelser, spela med innebandybollar, tennisbollar och även slå bollar på rangen. Man behöver inte vara medlem för att deltaga i golfkul.

Sommarlovsträningen startar v.27-28 måndag-fredag, 1 timme/dag eller v.29-30 måndag-fredag, 1 timme/dag.
Anmälan startar v.15. Ni anmäler er här på hemsidan.
Kostnad 700 kr.
 

Inriktning på knattarnas golfträning

Träningen bygger på Titleist Performance Institute (TPI)s juniorgolf filosofi. TPI är framtagen av ledande experter inom junioridrott och den viktigaste utgångspunkten i TPI är att knattarna ska ha det roligt på träningen.

En annan utgångspunkt är Long Term Athletic Development (LTAD), vilket innebär att det tar lång tid att utvecklas som golfspelare och det är viktigt att spelaren får möjlighet att utvecklas i sin takt. LTAD består av åtta faser. I Landskrona arbetar vi med fas två till åtta:

2) Grunderna
 - man lär sig grundläggande golfrörelser
 - man lär sig risker och säkerhet på golfbanan
 - man får möjlighet att prova på att spela på korthålsbanan
 - man får deltaga på Landskrona Short Game

3) Lära sig att spela
 - man har regelbunden träning

4) Träna för att spela
 - man har regelbunden strukturerad träning
 - man förbättrar fysiken och rörelsen
 - man arbetar systematiskt med att förbättra rörelsen för de olika slagen
 - man har uppvärmning och nedvarvning på alla tröningar och tävlingar

5) Lära sig att tävla
 - man ska upprätta träningsdagbok
 - man ska sätta upp mål och göra enkla handlingsplaner för träning och tävling
 - man följer upp vad som händer på tävling: styrkor skall bekräftas och svagheter ska tränas bort
 - börja med mentalträning

6) Träna för att tävla
 - man utvecklar den mentala delen
 - man tränar för att öka slaglängden
 - man sätter upp tydliga mål och handlingsplaner för träning och tävling
 - man genomför mycket mål- och tävlingsträning

7) Träna för att lyckas nå framgång


8) Framgång